בונוסים באפריקה

 אפריקה, לא היבשת השחורה, אפריקה ישראל, תחלק בונוסים למנהלים. הייתי מצפה שחלוקת בונוסים תאפיין חברה מצליחה, שהקופה שלה מתפקעת ממזומנים, ואחרי השקעות מרשימות בעתידה של החברה, ואחרי חלוקת דיבידנדים ראויה, החליטה לתגמל גם את העובדים שהיו מהגורמים להצלחותיה. אבל אפריקה הזו, היא חברה שרק לא מזמן עמדה על פי תהום, שביקשה מאנשים שהילוו לה כסף לוותר על חלק מהמגיע להם, כדי למנוע את הגעתה לחדלות-פרעון, ואשר עדיין נושאת על גבה חוב לא פשוט. אם אני בעל אגרות חוב או בעל מניות באפריקה (ואינני. לכל אדם צריכים להיות קווים אדומים), אני פונה לביהמ"ש. תרבות-של-עושק. אין מילה אחרת לתאר את התרבות הארגונית שסבורה שלנושא תפקיד בחברה מגיע בונוס על עצם תפקודו הרגיל בחברה, כשמדובר בחברה שאיננה משגשגת בצורה יוצאת דופן.
ולמקרה שדעתי לא ברורה מספיק: לא מגיעים פרסים על עצם הצלתה של חברה מהתפרקות. הפרסים יגיעו בסיבובים הבאים, כשהחברה תתאושש ותחזור לרווחיות גבוהה. אבל בשביל זה נדרשים סבלנות, אורך-רוח, התמדה, מסירות, נחישות, ותום-לב. תכונות שלצערי כנראה אינן נפוצות במיוחד בהנהלה הבכירה של אפריקה ישראל. וכל מי שחושב שמה שנכתב בפוסט הזה לא הוגן כלפיו - מוזמן להוכיח את צדקתו: התנגד להצעה לחלוקת הבונוסים, ואם היא בכל זאת תתקבל - ותר על הבונוסים.
הסתפק בשכר היסוד שלך.
תן דוגמא לעובדים שלך.
תן דוגמא לעסקים שעובדים עם החברה שלך.
העבר את המסר הנכון לנושים שלך.
תן דוגמא אישית: בזמנים הקשים מרסנים את תאוות-הבצע.
בזמנים הקשים, עובדים קשה, מסתפקים במועט, מתוך אמונה שעוד יבואו זמנים טובים, הודות לעבודה הקשה.
אבל כנראה שיש אנשים שסבורים שהזמנים הטובים הם משהו שצריך להתקיים כל יום, כל השנה, ושתמיד יש סיבה לכך שעוד בונוס מגיע להם.
בעצם, תשכחו את כל התכונות שהזכרתי קודם. יש תכונה בסיסית הרבה יותר שחסרה למי שמחלק או שמקבל בונוסים באפריקה ישראל.
יש ימים שאני מתבייש בהם בשביל אנשים אחרים, שכבר איבדו את הבושה. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

yet another BP related post

בנק ישראל קונה מניות Bank of Israel buys stocks